Pàgines

dimarts, 30 de gener del 2018

El bebedor de vino de palma, d'Amos Tutuola


 
 Arribes tranquil amb aspecte de captaire bonhomiós. Tens el dia per davant. Ens saludes. Beus un parell de gots. T'asseus a l'ombra; només un moment. Marxes en silenci. Tens el dia per davant.
 
"He sido un bebedor de vino de palma desde que tenía diez años. No he hecho otra cosa en mi vida que beber vino de palma. En aquellos tiempos el único dinero que conocíamos eran los caracoles, así que todo era muy barato, y mi padre era el hombre más rico del pueblo.
Mi padre tenía ocho hijos y yo era el mayor. Todos los otros trabajaban muy duro, pero yo era un maestro bebiendo vino de palma. Bebía vino desde la mañana hasta la noche y desde la noche hasta la mañana. Ya en aquellos tiempos no podía beber agua corriente, sino vino.
Pero cuando mi padre comprendió que no podía hacer otra cosa que beber vino de palma contrató a un sangrador, cuyo trabajo diario era sangrar palmas."

I durant tot el llibre el protagonista explica les aventures per trobar el seu sagnador mort de manera sobtada. Proves iniciàtiques, monstres, personatges estrambòtics... sortits de contes i llegendes yoruba i plens de característiques de les narracions orals, porten al protagonista fins a la terra dels morts. L'autor, Amos Tutola (Nigèria, 1920-1997), fill d'un conreuador de cacau, va aconseguir ser considerat una figura fonamental de la literatura africana.

El bebedor de vino de palma, d'Amos Tutuola. Traducció de José Rodríguez-Feo. Navona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada