Pàgines

dissabte, 9 de desembre del 2023

Una vida senzilla?

Sue Hubbell (1935–2018), de formació en biologia, va fer de bibliotecaria durant una època fins que juntament amb el seu marit van decidir deixar la vida urbana per viatjar pel país. Van trobar i comprar una granja atrotinada a les muntanyes Orzaks i davant del seu desconeixement de la vida rural, decideixen dedicar-se a la cria d'abelles. El marit, poc temps desprès, marxa i Sue es fa càrrec ella sola de la granja. Tot i la formació en biologia, la realitat és que no sap com afrontar els aspectes pràctics de la vida a la natura. Com diu J.M.G. Le Clézio en el pròleg a Un año en los bosques: "Su granja no es un negocio, sino un sistema de vida nuevo que le permite, gracias a sus dieciocho millones de emisarios, tomar conciencia de un imperio de plantas, árboles y flores. [...] Gracias a las abejas, esta mujer solitaria halló su lugar en las montañas. Gracias a ellas logró percibir la magia que sustenta a todos los componentesde ese pedazo de tierra."

Quants cops hem pensat en quedar-nos a viure en algun dels racó perdut i del qual ens hem enamorat. Un poblet a la costa africana, un llogaret en algun país de l'orient o una illa perduda en qualsevol mar. Ho pensem, ho valorem i acabem no fent-ho. Sue Hubell sí que ho fa i no s'arrepenteix. I amb la publicació d'Un año en los bosques es converteix en una nature writing que ens apropa a la natura, els petits habitants que hi viuen amb  la seva visió detallista, la lluita per sobreviure amb el seu humor davant les adversitats. Un viatge, el viatge interior.

"Desde entonces [des dels anys trenta], oleadas de personas para quienes la vida urbana era demasiado complicada han venido aquí [als Orzaks], con la intención de llevar vidas basadas en la sencillez. Lo que aún no han descubierto es que una vida es tan sencilla o complicada como la persona que la vive, y que si a una persona le parece abrumador vivir en la ciudad, se lo parecerá aún más vivir aquí, donde es mucho más difícil ganarse la vida. Cuando una persona tiene una fuente regular de ingresos, sus errores pueden amargarle la vida, pero no su supervivencia. Aquí, donde el dinero escasea, cada decisión es importante, no hay cabida para los errores.

Los urbanitas ruralizados idealizan a la gente de aquí mientras aún viven en las ciudades; pero aquí la gente no es gente sencilla, ni por asomo. Los ozarkers tienen vidas igual de complicadas que las de todo el mundo. Sin embargo, poseen habilidades y recursos para vivir en estas colinas; aunque se lo tienen  callado, de ahí que parezca fácil y sencillo."

A: Un año en los bosques, de Sue Hubbell. Traducció de Miguel Ros González. Errata naturae. p.282

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada